فقدان تنوع و برابری: فقط تعداد انگشت شماری از دانشگاه ها جریان ایده ها را کنترل می کنند، افراد در دانشگاه

تحقیق جدید نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد تعداد انگشت شماری از دانشگاه‌ها جریان ایده‌ها و افراد را در دانشگاه کنترل می‌کنند. یکی از این دانشگاه‌ها دانشگاه کالیفرنیا، برکلی است که در تصویر اینجا نشان داده شده است.طبق تحقیقات جدید از دانشگاه کلرادو در بولدر (CU Boulder)، فقط پنج دانشگاه ایالات متحده 1 در 8 اعضای هیئت علمی را که در موسسات آموزش عالی کشور خدمت می کنند، آموزش داده اند. این مطالعه جامع ترین نگاه را تا کنون به ساختار استادی آمریکایی می اندازد. در واقع، داده‌های مربوط به نزدیک به 300000 هیات علمی دوره تصدی (از جمله جایی که مدرک تحصیلات تکمیلی خود را دریافت کرده‌اند) در بیش از 10000 گروه دانشگاهی در 368 موسسه اعطای دکترا از سال 2011 تا 2020 جمع‌آوری می‌کند. این مقاله امروز (21 سپتامبر) منتشر خواهد شد. در مجله Nature.”تا زمانی که واقعاً داده ها را تجزیه و تحلیل نکنید، اندازه گیری میزان شدید نابرابری ها در آموزش عالی دشوار است.” — دانیل لارموراین مطالعه نشان می‌دهد که در همه رشته‌های دانشگاهی، اکثر اساتید از تعداد کمی از مؤسسات می‌آیند.«همه ما می‌دانیم که شجره علمی مهم است—این اولین چیزی است که اساتید در بیوگرافی خود قرار می‌دهند—اما اندازه‌گیری اینکه چگونه است دشوار است. دانیل لارمور گفت: تا زمانی که واقعاً داده ها را تجزیه و تحلیل نکنید، نابرابری های شدید در آموزش عالی وجود دارد. او یکی از نویسندگان مطالعه جدید و استادیار در مؤسسه BioFrontiers است.پنج مدرسه ای را که بیشترین استادان ایالات متحده را تولید می کنند، در نظر بگیرید: دانشگاه کالیفرنیا، برکلی; دانشگاه هاروارد؛ دانشگاه میشیگان؛ دانشگاه استنفورد؛ و دانشگاه ویسکانسین مدیسون. بر اساس محاسباتی که لارمور و همکارانش محاسبه کردند، این مؤسسات تعداد اعضای هیئت علمی ایالات متحده را بیشتر از مجموع همه دانشگاه های خارج از ایالات متحده آموزش دادند. در سراسر دانشگاه، 80 درصد از اعضای هیئت علمی در سراسر کشور مدرک دکترای خود را تنها در 20.4 درصد از دانشگاه‌های کشور دریافت کردند.تحقیق جدید دانشگاه کلرادو بولدر نشان می‌دهد که فقط پنج دانشگاه ایالات متحده، 1 در 8 اعضای هیئت علمی را که در موسسات آموزش عالی کشور خدمت می‌کنند، آموزش داده‌اند. یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه هاروارد است که در اینجا نشان داده شده است.تصویری مبهم از روند تنوع در سراسر دانشگاه های ایالات متحده نیز توسط یافته های این تیم ترسیم شده است. برای مثال، این گروه کشف کرد که در حالی که اعضای هیئت علمی زن در طیف گسترده‌ای از بخش‌های دانشگاهی رایج‌تر می‌شوند، این دستاوردها ممکن است به زودی افزایش یابد.”ما نباید انتظار داشته باشیم که برابری جنسیتی در دانشگاه ببینیم، مگر اینکه بیشتر شود. ابتکارات و تغییرات در شیوه های استخدام ایجاد شده است. او نویسنده اصلی مقاله و دانشجوی دکترا در دپارتمان علوم کامپیوتر است.Larremore (که دکترای خود را در ریاضیات کاربردی از CU Boulder در سال 2012 به دست آورد) افزود که امیدوار است دانشگاه های ایالات متحده شاهد این موضوع باشند. نتایج به‌عنوان زنگ هشدار: «تعیین کمی و روشن کردن این روندها به ما کمک می‌کند تا سیستم را تغییر دهیم.»سلسله مراتب آکادمیکبرای اطلاع از این فرآیند طولانی، Wapman، Larremore و همکارانشان از داده های مرکز تحقیقات تحلیلی آکادمیک استفاده کردند تا شبکه ای از جریان افراد بین دانشگاه ها ایجاد کنند. .از نویسندگان همکار در این مطالعه سام ژانگ، دانشجوی دکترای ریاضیات کاربردی در CU Boulder، و آرون کلاوست، استاد علوم کامپیوتر بودند.”بسیاری از نابرابری ها در سیستم ریشه در استخدام دارند، اما با فرسایش آنها تشدید می شوند.” — دانیل لارمورواپمن گفت: «ممکن است ببینیم که آرون کلاست در بخش علوم کامپیوتر در CU Boulder کار می کند. «ما همچنین می‌بینیم که او دکترای خود را از کجا گرفته است – در این مورد، دانشگاه نیومکزیکو.»این نقطه داده ارتباطی بین CU Boulder و دانشگاه نیومکزیکو مانند یک پره در چرخ دوچرخه ایجاد می‌کند. فقط یکی از صدها هزار نفر در شبکه تیم.تجسم های تعاملی یافته های محققان را کاوش کنیدبا بررسی آن شبکه، محققان دریافتند که در سالن های مقدس دانشگاه، برخی از سالن‌ها مقدس‌تر از سایرین هستند: دانشگاهیان که مدارک خود را در مدارسی با اعتبار کمتر به دست آورده‌اند، تقریباً هرگز در مؤسسات معتبرتر شغلی پیدا نکردند.به‌عنوان مثال، در علوم رایانه تنها 12 درصد از اعضای هیئت علمی توانستند در این دانشگاه شغلی پیدا کنند. دانشگاه‌ها از جایی که به مدرسه می‌رفتند معتبرتر هستند – عددی که در اقتصاد به 6٪ سقوط کرد.با ترک این رشتهطبق گفته لارمور، این سلسله‌مراتب سختگیرانه نیز گسترش می‌یابد. d فراتر از فرآیند استخدام همچنین به نظر می‌رسید که دانشگاه‌هایی که مدرک تحصیلات تکمیلی خود را از مدارس کمتر معتبر دریافت کرده‌اند، بیشتر از همتایان خود از مؤسسات نخبه‌تر، این رشته را ترک می‌کنند. همچنین اساتیدی که در خارج از ایالات متحده، بریتانیا و کانادا آموزش دیده‌اند، یا اساتیدی که در دوره دکتری خود در دانشگاه کار می‌کردند.”بسیاری از نابرابری‌ها در سیستم ریشه در استخدام دارد، اما با فرسایش آنها تشدید می‌شود.” تحقیق نشان داد. با این حال، مدارس زنان بیشتری را نسبت به یک دهه قبل استخدام نمی‌کنند—مردان دانشگاهی صرفاً به طور متوسط ​​بزرگ‌تر می‌شوند و اغلب بازنشسته می‌شوند.هنوز برای Larremore، Wapman، مشخص نیست. و همکارانشان چگونه ممکن است دانشگاه ها از یافته های آنها استفاده کنند. در سیستمی که تنها اقلیتی از دانشگاه‌ها اکثریت قریب به اتفاق دانشگاهیان را آموزش می‌دهند، ظهور و گسترش نظریه‌های نوآورانه و تحقیقات جدید از مؤسسات کمتر برجسته دشوارتر است. از سوی دیگر، نویسندگان خاطرنشان می‌کنند، همان مؤسسات برجسته ممکن است توانایی بسیار زیادی برای رسیدگی به نابرابری‌های گذشته دانشگاهی داشته باشند.«نابرابری‌ها در دانشگاه اثراتی دارند که ما همیشه آن‌ها را مشاهده نمی‌کنیم.» واپمن گفت. «تحقیقات اخیر نشان می دهد که اساتید تمایل به مطالعه موضوعات مرتبط با هویت خود دارند. اگر ما علاقه مند به حل مشکلاتی هستیم که افراد واقعی با آن مواجه هستند، باید بخواهیم مجموعه متنوعی از دانشگاهیان داشته باشیم.”مرجع: “کمی کردن سلسله مراتب و پویایی در استخدام و حفظ اعضای هیات علمی ایالات متحده” 21 سپتامبر 2022، Nature.DOI: 10.1038/s41586-022-05222-x