گزارش هلیکوپتر Ingenuity ناسا از مریخ

در این تصویر ، هلیکوپتر Mars Ingenuity Mars روی سطح سیاره سرخ ایستاده است همانطور که مریخ نورد Perseverance ناسا (که در قسمت سمت چپ قابل مشاهده است) دور می شود. اعتبار: NASA / JPL-Caltech
تظاهرات فناوری از جایی که به شکم چسبیده است به خانه تلفن زده است مریخ نورد ناپایداری ناسا .
کنترل کننده های ماموریت در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا در جنوب کالیفرنیا اولین گزارش وضعیت را از Ingenuity دریافت کردند مریخ هلیکوپتر ، که در 18 فوریه 2021 ، در دهانه Jezero که به شکم مریخ نورد Mars 2020 Perseverance آژانس متصل شده است. لینک پایین که در ساعت 3:30 بعد از ظهر وارد شد. PST (ساعت 6:30 بعد از ظهر EST) از طریق اتصال از طریق شبکه Mars Reconnaissance Orbiter ، نشان می دهد که هم بالگردی که به مدت 30 تا 60 روز به مریخ نورد متصل خواهد شد ، و هم ایستگاه پایه آن (یک جعبه برقی روی مریخ نورد که ذخیره و مسیرهای ارتباطی بین روتورکرافت و زمین) مطابق انتظار عمل می کنند.
“دو مورد بلیط بزرگ وجود دارد که ما در داده ها به دنبال آنها هستیم: وضعیت شارژ باتری های Ingenuity و همچنین تأیید ایستگاه پایه همانطور که طراحی شده است ، برای خاموش و روشن کردن بخاری ها برای نگهداری الکترونیک هلی کوپتر در محدوده مورد انتظار “، تیم كنهام گفت ، عملیات هلیكوپتر Ingenuity Mars در JPL . “به نظر می رسد هر دو عالی کار می کنند. با این گزارش مثبت ، ما فردا باتری هلی کوپتر را شارژ خواهیم کرد. ”

این تصویر نمایش cts Mars Helicopter نبوغ در حین پرواز آزمایشی در مریخ. نبوغ به سیاره سرخ بسته شده به شکم مریخ نورد Perseverance منتقل شد (در پس زمینه دیده می شود). ابتکار ، یک آزمایش فناوری ، اولین هواپیمایی است که در سال 2021 اقدام به پرواز کنترل شده روی سیاره دیگری می کند. اعتبار: NASA / JPL-Caltech
اطمینان از اینکه نبوغ انرژی زیادی در داخل خود ذخیره کرده است تا بتواند حرارت و سایر عملکردهای حیاتی را حفظ کند در عین حال حفظ سلامتی بهینه باتری برای موفقیت هلیکوپتر مریخ ضروری است. انرژی یک ساعته باعث افزایش باتری های rotorcraft تا حدود 30٪ از ظرفیت کل آن می شود. چند روز پس از آن ، با جلسات شارژ آینده که هر هفته هلی کوپتر به مریخ نورد متصل است ، بار دیگر هزینه آنها برای رسیدن به 35 درصد دریافت می شود. داده های کاهش یافته در جلسات شارژ فردا با جلسات شارژ باتری انجام می شود در هنگام سفر دریایی به مریخ برای کمک به تیم در برنامه جلسات شارژ آینده.
مانند بسیاری از موتورهای 4 پوندی (2 کیلوگرمی) ، شش باتری لیتیوم یونی نیز از قفسه خارج شده اند. آنها در حال حاضر از منبع تغذیه مریخ نورد شارژ می شوند. هنگامی که نبوغ در سطح مریخ مستقر شد ، باتری های هلی کوپتر فقط توسط صفحه خورشیدی خود شارژ می شوند.
پس از استقامت در سطح ابتکار ، هلیکوپتر یک پنجره آزمایش آزمایشی 30 روزه مریخ (31 روز زمین) دارد. اگر نبوغ از شبهای مریخی شکننده استخوان خود زنده بماند – جایی که دما به منفی 130 درجه می رسد فارنهایت (منهای 90 درجه سانتیگراد ) – تیم با اولین پرواز هواپیما به دنیای دیگر ادامه خواهد داد.
اگر نبوغ موفق شود در اولین پرواز خود پرواز کند و معلق باشد ، بیش از 90٪ اهداف پروژه محقق خواهد شد. اگر rotorcraft با موفقیت به زمین بنشیند و همچنان قابل استفاده باشد ، می توان حداکثر چهار پرواز دیگر انجام داد که هرکدام موفقیت آخرین را بنا می کنند.
“MiMi Aung” ، مدیر پروژه هلیکوپتر Ingenuity Mars در JPL ، گفت: “ما در قلمرو ناشناخته ای هستیم ، اما این تیم به آن عادت کرده است.” “تقریباً هر نقطه عطف از اینجا تا پایان برنامه نمایش پرواز ما اولین خواهد بود و هر یک باید موفق شوند تا به مرحله بعدی برویم. لحظه ای از این خبر خوب لذت خواهیم برد ، اما پس از آن باید به کار خود برگردیم. ”
روتورکرافت نسل بعدی ، نوادگان نبوغ ، می تواند ابعادی هوایی به اکتشافات بعدی سیاره سرخ اضافه کند. این وسایل نقلیه پیشرفته رباتیک دارای یک دیدگاه منحصر به فرد هستند که توسط مدارگردهای فعلی بالای سر یا مریخ نوردان و فرودگیران روی زمین ارائه نمی شود ، تصاویر با کیفیت بالا و شناسایی برای روبات ها یا انسان ها را فراهم می کند ، و دسترسی به زمین هایی که دسترسی به آنها دشوار است را قادر می سازد .
اطلاعات بیشتر درباره نبوغ
هلیکوپتر Ingenuity Mars توسط آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در جنوب کالیفرنیا ساخته شده است که همچنین مدیریت فناوری برای مقر ناسا در واشنگتن را مدیریت می کند. مراکز تحقیقاتی ایمز و لانگلی ناسا تجزیه و تحلیل عملکرد پرواز و کمک فنی قابل توجهی را ارائه دادند. AeroVironment Inc. ، Qualcomm ، Snapdragon و SolAero همچنین کمک طراحی و اجزای اصلی خودرو را ارائه دادند. سیستم تحویل هلیکوپتر مریخ توسط شرکت Lockheed Space Systems در دنور طراحی و ساخته شده است.