ضد مواد مغذی است؟ آنها بخشی از یک رژیم غذایی عادی هستند و به همان اندازه ترسناک نیستند

این ترکیبات به طور طبیعی در تعدادی از غذاهای سالم از جمله حبوبات و غلات کامل وجود دارد.
شاید این روزها سعی دارید غذای سالم تری بخورید ، هدف این است که از مواد خوب کافی استفاده کنید و مواد کم مصرف را محدود کنید. شما به مواردی مانند فیبر و چربی و ویتامین ها … و ضد مواد مغذی توجه می کنید؟
چه عواملی ضد مواد مغذی هستند و آیا مواردی است که باید در رژیم خود نگران باشید؟
بگذارید من ، به عنوان یک محقق تغذیه بهداشت عمومی ، به شما اطمینان دهم که ضد مواد مغذی مضر همه غذاهای مغذی که می خورید نیست. تا زمانی که رژیم متعادل و متنوعی مصرف می کنید ، ضد مغذی ها نگران کننده نیستند. در حقیقت ، دانشمندان متوجه شده اند که در واقع فواید زیادی برای سلامتی دارند.

مواد مغذی جذب جریان خون خود شوید – یا نه – به دلیل هضم غذا در روده کوچک شما.
ضد مغذی چیست؟ h4>
ضد مغذی ها موادی هستند که به طور طبیعی در غذاهای گیاهی و حیوانی وجود دارند.
این نام از نحوه عملکرد آنها در بدن شما به محض خوردن آنها گرفته شده است. آنها چگونه بدن شما را مسدود یا در آن اختلال ایجاد می کنند مواد مغذی دیگری را از روده و در جریان خون جذب می کند تا بتوانید از آنها استفاده کنید. بنابراین ، مواد ضد مغذی ممکن است مقدار مواد مغذی را که در واقع از غذای خود دریافت می کنید کاهش دهد. آنها معمولاً در جذب کلسیم ، آهن ، پتاسیم ، منیزیم و روی تداخل می کنند. p >
گیاهان این ترکیبات را به عنوان مکانیسم دفاعی در برابر حشرات ، انگلی ها ، باکتری ها و قارچ ها تکامل بخشیدند. به عنوان مثال ، برخی از مواد ضد مغذی می توانند باعث تلخی یک غذا شوند. حیوانات نمی خواهند آن را بخورند ، به عنوان مثال بذر را ترک می کنند تا برای نهال های آینده تغذیه کنند. برخی از مواد ضد مغذی جلوی هضم دانه های خورده شده را می گیرند. دانه ها وقتی از انتهای دیگر در مدفوع حیوان بیرون می آیند ، پراکنده می شوند و می توانند گیاهان جدیدی رشد کنند. هر دوی این تاکتیک های بقا به رشد و گسترش گونه های گیاهی کمک می کنند.
از نظر غذاهایی که مردم می خورند ، معمولاً ضد مغذی هایی پیدا می کنید که به طور طبیعی در غلات و حبوبات وجود دارد.
زمان تغییر تصویر به عنوان تقویت کننده سلامتی h4>
علیرغم اینکه به نظر ترسناک می رسد ، مطالعات نشان می دهد که ضد مغذی ها نگران کننده نیستند ، مگر اینکه در مقدار فوق العاده زیاد غیر واقعی مصرف شوند – و آنها فواید بی شماری برای سلامتی دارند.
ضد مغذی ها در حال حاضر تغییراتی در تصویر دارند که بسیار شبیه به فیبرهای غذایی است. در یک برهه از زمان ، دانشمندان فکر کردند فیبرهای غذایی برای مردم مضر است. از آنجایی که فیبر می تواند به مواد مغذی متصل شده و آنها را از دستگاه گوارش خارج کند ، به نظر می رسد که باید از آن اجتناب کرد. برای حل این مسئله درک شده ، فرآوری غلات در اواخر دهه 1800 فیبر را از مواد غذایی حذف کرد.
اما اکنون دانشمندان می دانند که فیبرهای غذایی بسیار مهم هستند و مصرف آنها را تشویق می کنند. خوردن مقدار زیادی فیبر خطرات چاقی ، فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، سکته مغزی ، دیابت و برخی بیماری های دستگاه گوارش را کاهش می دهد.
به همین ترتیب ، به جای فایده ای که باید از آن پرهیز شود ، اکنون بسیاری از مواد ضد مغذی به دلیل فواید بیشمار ، مواد مغذی و مواد غذایی مفید برای سلامتی محسوب می شوند. در اینجا مقدمه ای درباره برخی از مواد مغذی خوراکی که اغلب با فواید خورده می شوند آورده شده است:
ساپونین های رایج در حبوبات ، می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند ، خطر ابتلا به سرطان ، کاهش کلسترول ، پایین آمدن خون را کاهش دهد. پاسخ قند به غذاها ، منجر به ایجاد حفره کمتر ، کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه و مقابله با لخته شدن خون در حملات قلبی و مغزی می شود.
لکتین های موجود در غلات غلات و حبوبات با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی ، دیابت مرتبط هستند ، برخی از سرطان ها و اضافه وزن یا چاقی.
تانن ها که معمولاً در چای ها ، قهوه ها و گوشت های فرآوری شده و پنیرها یافت می شوند ، آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند از رشد باکتری ها ، ویروس ها جلوگیری کنند قارچ ها و مخمرها ممکن است سطح کلسترول و فشار خون را کاهش دهد.
فیتات های موجود در گندم ، جو ، برنج و ذرت با افزایش عملکرد ایمنی بدن و مرگ سلول های سرطانی مرتبط هستند ، و همچنین رشد و گسترش سلول های سرطانی را کاهش می دهد. آنها همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و می توانند التهاب را کاهش دهند.
سرانجام ، گلوکوزینات ها که در سبزیجات براسیکا وجود دارد مانند گل کلم ، رشد سلول های توموری را مهار می کند.
اگزالات یکی از معدود مواد ضد مغذی است که بیشتر تأثیرات منفی روی بدن دارد. آنها در بسیاری از غذاهای رایج یافت می شوند ، از جمله حبوبات ، چغندر ، انواع توت ها ، قره قاط ، پرتقال ، شکلات ، توفو ، سبوس گندم ، نوشابه ، قهوه ، چای ، آبجو ، سبزیجات سبز تیره و سیب زمینی شیرین. تأثیرات منفی اگزالات شامل اتصال به کلسیم در دستگاه گوارش و خارج شدن آن از بدن در حرکات روده است. اگزالات همچنین می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد در بعضی افراد.
تعداد زیادی از غذاهای سالم و خوشمزه با فواید اضافی ضد مواد مغذی نیز همراه است.
متناسب با مواد مغذی در رژیم غذایی سالم h4>
به طور کلی ، مقایسه مزایا و معایب مزایای ضد مواد مغذی در واقع بیشتر از موارد منفی است. غذاهای سالم حاوی آنها – عمدتا میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل و حبوبات – باید مورد تشویق قرار گیرند و از آنها اجتناب شود.
تنها در صورتی که این مواد غذایی به مقدار زیاد مصرف شوند ، ضد مغذی ها نگران کننده هستند ، بعید است برای اکثر بزرگسالان و کودکان در ایالات متحده بعلاوه ، بخش زیادی از مواد ضد مغذی از غذاهایی که مردم می خورند حذف یا از بین می رود در هنگام پردازش و پختن ، به خصوص اگر خیساندن ، ترشح کردن ، جوشاندن یا سایر فرآیندهای با حرارت بالا درگیر شود.
گیاهخواران و گیاهخواران ممکن است در معرض خطر بیشتری از اثرات منفی ضد مواد مغذی باشند زیرا رژیم غذایی آنها بیشتر به میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل و حبوبات متکی است. اما این رژیم های گیاهی هنوز هم از جمله رژیم های سالم هستند و با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی ، چاقی مرتبط هستند. ، دیابت و انواع مختلفی از سرطان ها.
گیاهخواران و گیاهخواران می توانند چند مرحله برای کمک به خنثی کردن اثرات ضد مغذی در جذب مواد مغذی خاص خود بردارند:
جفت شدن با آهن بالا و روی غذاهایی با غذاهای سرشار از ویتامین C (مثالها : کوفته سبزیجات با سس گوجه فرنگی ، چیلی پایه گوجه فرنگی با لوبیا).
حبوبات را قبل از پخت خیس کنید .
زمان مصرف لبنیات به گونه ای که همیشه با غذاهای دارای اگزالات زیاد جفت نشود.
محصولات لبنی را که با کلسیم غنی شده اند خریداری کنید.
اگر نگران هستید ، یک مکمل معدنی مولتی ویتامین با حدود 100٪ دوز توصیه شده روزانه مواد مغذی را در نظر بگیرید (پانل حقایق تغذیه را بررسی کنید) به عنوان بیمه تغذیه ، اما حتماً ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.
نوشته شده توسط جیل جویس ، استادیار تغذیه بهداشت عمومی ، دانشگاه ایالتی اوکلاهما.
در ابتدا در گفتگو منتشر شد. p >