بینش جدید در مورد علت واکنش های شدید پس از واکسیناسیون Pfizer / BioNTech mRNA COVID-19

در اولین روز کمپین بریتانیا برای COVID-19 ، گزارش هایی در مورد دو مورد آنافیلاکسی – یک واکنش حساسیتی شدید و بالقوه تهدید کننده زندگی – طی چند دقیقه پس از تزریق واکسن mRNA Pfizer / BioNTech وجود دارد. متعاقبا موارد دیگری از مشکوک به آنافیلاکسی به واکسن Pfizer گزارش شد. گزارش جدید منتشر شده در آلرژی بالینی و تجربی نشان می دهد که حساسیت به ماده پلی اتیلن گلیکول (PEG) دلیل آنافیلاکسی به واکسن است. با این حال ، این در شرایط میلیون ها دوز است که با خیال راحت تجویز می شود.
نویسندگان خاطرنشان می کنند که تعداد بسیار کمی از افراد به PEG حساسیت دارند و آنها راهنمایی برای شناسایی افراد در معرض خطر ارائه می دهند. آنها نوشتند: “این گزارش اولیه PEG را به عنوان علت آنافیلاکسی برای واکسن Pfizer / BioNTech تأیید می کند.” “آنافیلاکسی واکسن COVID-19 و آلرژی PEG هر دو نادر هستند ، بنابراین اثبات PEG به عنوان علت یک مورد آنافیلاکسی واکسن مهم است. با این وجود ، تأکید بر اینکه آلرژی PEG نادر است و واکسن COVID-19 همچنان ایمن است ، مهم است. ”

مرجع: 7 آوریل 2021 ، آلرژی بالینی و تجربی .
DOI: 10.1111 / cea.13874